سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسیب شناسی اعتیاد

نفوذ مواد مخدر صنعتی در باشگاههای بدنسازی زنان

    نظر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه مواد مخدر صنعتی در باشگاه‌های بدنسازی زنان نفوذ پیدا کرده است، گفت: این یک هشدار جدی برای مسئولان و خانواده‌هاست.
سردار حمید‌رضا حسین‌آبادی اظهار داشت:اعتیاد در میان زنان کشور بسیار کم است و زنان معتاد در حدود نیم درصد از جمعیت معتادان کشور را تشکیل می‌دهند. وی با بیان اینکه زنان بیشتر از مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند، گفت: مواد مخدر صنعتی با نام‌هایی مانند کراک و شیشه به صورت بدون بو و دود در شهرهای بزرگ کشور به ویژه تهران به آسانی تهیه می‌شود. 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه مواد مخدر صنعتی، ابتکار جدید مافیای مواد مخدر است، ادامه داد: ورود مواد مخدر صنعتی در میان زنان کشور یک بحث جدید است و دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و خانواده‌ها باید به این مسئله نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
سردار حسین‌آبادی خاطر‌نشان کرد: در بحث ورزش، شاهد نفوذ مواد مخدر صنعتی به باشگاه‌های بدنسازی زنان هستیم؛ زنان اغلب برای لاغر شدن از مواد مخدر صنعتی به‌خصوص "شیشه " استفاده می‌کنند که این یک هشدار جدی برای مسئولان و خانواده‌هاست.
وی با اشاره به رواج استفاده چندگانه از داروهای خطرناک گفت: استفاده از دارو در خانواده‌‌ها باید تحت ‌نظر پزشک معتمد باشد؛ برخی از افراد به دلایل مختلف علاوه بر گرفتن مبالغ زیاد از زنان، داروهای مخدر مضری را به عنوان دارو در اختیار آنها قرار می‌دهند که عوارض بسیاری برای آنها به همراه داشته و موجب اعتیاد زنان به این مواد می‌شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، توسعه برنامه‌های ملی پیشگیری از اعتیاد، تحت پوشش درمان قرار دادن معتادان کشور، توسعه مراکز درمانی خصوصی و برخورد قاطع با شبکه‌ها و باندهای قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ترانزیت آن به کشور را از جمله چشم‌اندازها و سیاست‌های کشورمان در مبارزه با مواد مخدر دانست.