سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسیب شناسی اعتیاد

علل گرایش به ویژه گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی در همایشی علمی

    نظر

 علل گرایش به ویژه گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی در همایشی علمی با عنوان «متامفنامین‌ها، لذت یا ...؟؟» در دانشگاه یزد بررسی شد.همایش علمی با موضوع «متامفنامین‌ها، لذت یا ...؟؟» دوشنبه شب در دانشگاه یزد با هدف بررسی علل گرایش جوانان به موادمخدر صنعتی با مشارکت و همکاری معاونت دانشجویی و مرکز مشاوره دانشگاه یزد بررسی شد.
رئیس دانشگاه یزد در این همایش اظهار داشت: برگزاری این‌گونه همایش‌ها در شرایطی که روند استفاده از موادمخدر صنعتی، سیر صعودی دارد، ضروری است.
سیدعلی میبدی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش، مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد و بتواند ضمن بررسی علل گرایش جوانان و دانشجویان به مصرف موادی نظیر شیشه، اطلاعات لازم را به آنها در مورد این مواد به منظور پیشگیری از ابتلای آنها به موادمخدر و نیز مواد صنعتی ارائه کند.
فرمانده انتظامی استان یزد نیز در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل خوب دانشگاه و دانشجویان با نیروی انتظامی، به بیان علل گرایش جوانان به مصرف موادمخدر پرداخت و اثرات زیان‌بار این نوع مواد را جبران‌ناپذیر خواند.
علی‌ علی‌اکبریان با اشاره به اینکه اثرات موادمخدر هم در حالت سنتی و هم صنعتی بسیار ویرانگر است و بیش از همه مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تاکید کرد: موادمخدر صنعتی علاوه بر مغز بر تک تک اعضا و جوارح انسان تاثیرگذار بوده و در برخی موارد حتی تا جدا شدن اعضا از بدن نیز پیش می‌رود.
وی در این همایش از شخصی به‌نام علیرضا که عضوی از گروه معتادان گمنام است و پس از سال‌ها اعتیاد چند سالی است که موادمخدر مصرف نمی‌کند، دعوت کرد تا به شرح زندگی خود پرداخته و زمینه‌های ابتلای خود به موادمخدر را مطرح کند.
فلاح، یکی از اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس امور روانشناسی یزد نیز در این همایش به بیان ریشه‌ها و علل گرایش افراد جامعه به استفاده از موادمخدر پرداخت و راهکارهای جلوگیری از سوء مصرف موادمخدر به ویژه موادمخدر صنعتی را تشریح کرد.
کارشناس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد نیز در این همایش به معرفی آمفتامین‌ها و مفتامین‌ها و سپس اثرات و عوارض آن پرداخت.
در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با موضوع موادمخدر و شیشه برگزار شد و اداره برآورد اجتماعی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با به نمایش گذاشتن مستندهای مختلف، با معرفی وظایف و عملکرد مطالعاتی و پژوهشی این اداره، برای جلب و مشارکت دانشجویان و اساتید دانشگاه در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، مطالعات موردی، مقالات علمی و پایان‌نامه‌های دانشجویی اقدام کرد.